ForsidePåmeldingDeltakerinfoFAQKontaktOm oss
ForsidePåmeldingDeltakerinfoFAQKontaktOm oss

Bli med på Nord-Norges største idédugnad!

Sitter du på en god løsning som kan styrke Nord-Norge under korona-krisen og i fremtiden? 21.–23. oktober 2020 samler vi mennesker fra hele regionen til et digitalt hackathon, en innovasjonskonkurranse, der man kommer sammen for å lage nye løsninger på kort tid, gjennom intenst og lekent samarbeid. Konkurransen finner sted online og det kreves ingen forhåndskunnskap eller erfaring for å melde seg på – vi tror at alle, unge og gamle, kunstnere og ingeniører – trengs for å finne nye løsninger!

Bli deltakerBli mentorBli sponsor

Hvordan foregår det?

Før : hackathon

Forberedelser: Meld på ditt team og følg arrangementet på Facebook

Under : hackathon

Tid for hacking! (21.–23. oktober): Teamene kan jobbe når de vil i løpet av de 48 timene, og dere får veiledning av mentorer underveis. Ideene skal utvikles så mye som mulig i løpet av denne korte tiden.

Etter : hackathon

Evaluering og kåring (23. oktober): Alle bidragene vurderes av evaluatorer, og juryen velger sine favoritter. Vinnerne presenteres kl. 15.00!
Se Deltakerinfo for mer informasjon

Premier

1. premie: 50 000 kr

2. premie: 20 000 kr


Det deles ut premier i to kategorier – til

påbegynte løsninger og til helt nye ideer.

Vinnerne får også oppfølging og rådgivning

for å kunne realisere ideen sin.

Kriterier

Løsningen må være innovativ:
Den vil bli bedømt ut i fra om den er nyskapende og original.

Løsningen må være fremtidsrettet:
‍Løsningen må være resilient og rigget for framtiden

Løsningen må være gjennomførbar:
‍Det skal være mulig å sette løsningene ut i live innenfor rammene av dagens teknologi og lovverk.

Løsningen må "do good":
‍Den skal skape gode levevilkår for mennesker og natur i Nord-Norge.

Løsningen må være bærekraftig:
‍Den må være direkte knyttet opp mot et eller flere av FNs bærekraftsmål 8, 9, 11 og/eller 17.

ForsidePåmeldingDeltakerinfoFAQKontaktOm oss
COPYRIGHT 2020 © HACKATON NORGE
Design og utvikling av M51 Marketing